AKTIVITI AKAN DATANG...

...TBA...

Khamis, November 09, 2023

Lawatan Akademik Fakulti Sains Kesihatan, UKM

Lawatan Akademik Fakulti Sains Kesihatan, UKM ke Jabatan Radioterapi dan Onkologi serta Jabatan Radiologi, Hospital Canselor Tuanku Muhriz (HCTM) telah diadakan pada 9 November 2023. 

Tujuan lawatan ini diadakan adalah untuk memperkenalkan Program Pengimejan Perubatan dan Radioterapi di HCTM serta memberi pendedahan persekitaran klinikal kepada pelatih terhadap cara kerja di dalam perkhidmatan Jabatan Radioterapi dan Onkologi serta Jabatan Radiologi, HCTM. 

Lawatan dimulakan dengan taklimat ringkas yang disampaikan oleh Dr. Nur Fa’izah Ab. Muin, wakil Ketua Jabatan Radioterapi dan Onkologi. Para pelajar dibawa melawat sekitar kawasan di Unit Perancangan dan Rawatan Radioterapi. Seramai 40 orang pelajar dan 2 orang pegawai pengiring yang terlibat dalam lawatan tersebut.

Lawatan diteruskan ke Jabatan Radiologi. Para pelajar dibawa melihat persekitaran klinikal oleh Encik Mohamad Norman Mohd. Nordin, Ketua Juru X-Ray dan Pengurus Jabatan Radiologi dan Puan Halimah Abdul Ghani, Penyelaras Unit Intervensi, Fluroskopi & Pengimejan Kardiovaskular.







Tiada ulasan: