AKTIVITI AKAN DATANG...

...TBA...

Jumaat, November 14, 2014

Bengkel "Advance Course in CT Scan"

Bengkel Advance Course in CT Scan telah diadakan pada:

Tarikh: 12-13 November 2014
Hari: Rabu-Khamis
Tempat: Unit CT Scan Jabatan Radiologi

Bengkel selama 2 hari ini telah dihadiri oleh semua kakitangan Jabatan Radiologi yang bertugas di Unit CT Scan. Fasilitator jemputan dari Siemens Asia Pasifik iaitu Mr. I Gede Ketut Kusumasuganda (CT Aplication Specialist for Asia and Australia) telah hadir untuk memberikan informasi dalam perkembangan aplikasi CT Scab dan teknologi terkini. 

Di dalam bengkel pada kali ini, peserta telah didedahkan bukan sahaja dari segi protokol, tetapi konsep di sebalik setiap pemeriksaan yang dilakukan di unit ini. Pemahaman lebih jelas telah diperolehi oleh para peserta kerana maklumat yang diterima banyak berkaitan dengan pemeriksaan dan pengalaman yang telah dilalui oleh semua peserta, Kaedah terbaik dalam prosedur CT scan juga telah ditunjukkan didalam bengkel pada kali ini. 

Peserta juga di dedahkan dengan penggunaan Workstation 3D yang telah di naik taraf dan mempunyai perisian terkini didalam memproses imej. Perisian yang terkini ini termasuklah perisian perfusion, automatic bone removal, subtraction, CTA dan kardiak.

Semua peserta telah berpuas hati dengan ilmu yang diterima semasa bengkel dijalankan. Tahniah kepada En. Mohd Sharmiezul dan En. Mazli kerana telah menganjurkan bengkel yang amat bermanfaat buat semua. Semoga bengkel seumpama ini akan diadakan lagi pada masa akan datang.












Tiada ulasan: