AKTIVITI AKAN DATANG...

...TBA...

Jumaat, Julai 18, 2008

Bengkel c-Hets


Bengkel telah diadakan seperti berikut:


Tarikh : 16-18 Julai 2008

Masa : 8.00 pagi - 5-00 petang

Tempat : Putrajaya Convention Center, Putrajaya.


Tujuan bengkel diadakan adalah untuk merekabentuk Sistem Maklumat Radiologi yang baru bagi menggantikan sistem RIS yang sedang digunakan.


Sistem Maklumat Radiologi yang baru ini akan menggunakan platform yang sama dengan Sistem c-Hets yang sedang digunakan sekarang. Ianya amat istimewa kerana sistem yang akan dihasilkan ini dihasilkan secara in-house; dimana ianya direkabentuk dan diprogramkan oleh kakitangan Pusat Perubatan UKM sendiri dan dibantu oleh kakitangan radiologi.


Kakitangan Radiologi yang terlibat didalam membangunkan sistem ini adalah Dr. Hamzaini, Dr. Rozman, Dr. Shahizon, En. Zainal, En. Mohamad Norman, En. Ruzi dan En. Mohamad Nor Affendi.


Semoga dengan adanya Sistem Maklumat Radiologi yang baru ini kelak, ianya akan membantu memudahkan dan mempertingkatkan kerja semua kakitangan. Sistem ini dijangka akan selesai dibangunkan pada Julai 2009. Diharapkan kerja merekabentuk dan memprogramkan sistem ini akan berjalan tengan lancar. Insyaallah. Kepada semua, selamat maju jaya...

Tiada ulasan: